Zakładamy, że ludzie będący na tym samym poziomie, chętniej słuchają siebie nawzajem. Nasze spotkania to szansa na to, aby zebrać merytoryczny feedback, zyskując świeże spojrzenie na dany problem, wzbogacając swój punkt widzenia. Spotkania podczas których intensywnie i rzeczowo weryfikujemy idee oraz dzielimy się know-how.
W każdą środę o 21:00 dyskutujemy na temat biznesowych zagadnień. Posdumowanie z każdego spotkania znajdziesz na naszym Facebooku. Zapisz się do klubu SF PL na Clubhouse, żeby mieć dostęp do ekskluzywnych spotkań, tylko dla członków oraz otrzymywać powiadomienia o kolejnych wydarzeniach.
Czy Prosta Spółka Akcyjna to idealna forma prawna dla startupów?
1 lipca tego roku wchodzi w życie Prosta Spółka Akcyjna. PSA to zapowiadana od lat nowa forma prawna umożliwiająca prowadzenie działaności gospodarczej. Niesie ze sobą obietnice wielu innowacji - od drastycznego obniżenia kosztów prowadzenia spółki akcyjnej ze wszystkimi jej narzędziami (emisja i obrót akcjami, programy lojalnościowe dla pracowników czy inwestorów).
PSA wydaje się być idealnie skrojona pod crowd funding udziałowy oraz wydaje się interesującą formą pośrednią pomiędzy spółką z o.o. a spółką publiczną.
W zeszłym tygodniu Bartłomiej Postek wraz ze Zbigniewem Grodzińskim poprowadzili webinar, podczas którego omówili wczesne koncepcje wykorzystania PSA do tworzenia startupów. Podczas webinaru rozmawialiśmy również o znanych założeniach oraz pierwszych ryzykach.
Jak rozładowywać konflikty wynikające z niewłaściwej komunikacji? Odpowiedź na to, jak i wiele innych pytań uzyskaliśmy w ostatni piątek podczas szkolenia prowadzonego przez Piotra Bardadyna. Podczas tego webinaru poznaliśmy założenia Nonviolent Communication wg. Marshalla R. Rosenberga, na podstawie przykładów ćwiczyliśmy proste sytuacje ukazujące różnice wypływające z komunikowania odnoszącego się bezpośrednio do uczuć i potrzeb rozmówców.
W grudniu Tomek Chołast zorganizował spotkanie Case&Tase, które polegało na przedstawieniu innowacji, która odcisnęła duże piętno na wynikach, lub odciśnie w najbliższym czasie. Żeby było jeszcze ciekawiej połączyliśmy to spotkanie ze szkoleniem na temat rumu!
W jeden wieczór udało nam się omówić aż 4 case’y!
➡ Pierwszy case zaprezentował Grzegorz Jastrzębski, mówiąc o klęsce urodzaju i dylemacie sprzedaży B2B vs. B2C.
➡ Kamil Paśko omówił case pt “Jak z pięty achillesowej poley.me doszliśmy do patentu, który ma szansę zrewolucjonizować maszyny vendingowe?”
➡ Kolejny case dotyczył Radical Focus - na nim skupił się Radek Paklikowski.
➡ Natomiast Konrad Kowalewski opowiedział o analizie zachowania użytkowników i przeprojektowanie serwisu - czyli jak ekipa SzukmLapka zwiększyła conversion rate o 200%.
Cezary Rutka od wielu lat doradza największym firmom w regionie. W sierpniu opowiedział o tym, jak podnosić efektywność pracowników poprzez skuteczne motywowanie.
Podczas spotkania uzyskaliśmy behawioralne korelaty stylów komunikowania.
W oparciu o nie, Cezary przedstawił jak uzyskane wyniki definiują nasze mocne i słabe strony.
Oraz które z nich wykorzystać do: zarządzania czasem,motywacji, rozumienia siebie i innych.
Po spotkaniu mieliśmy prezentacje dwóch nowych projektów naszych członków. Marek Mikłaszewski zaprezentował Waitless, a Kamil Paśko Poley.me
W listopadzie zdecydowaliśmy się przenieśćc nasze spotkania znów na tryb zdalny. Maciej Frankowicz poprowadzli spotkanie w formule śniadaniowej o metrykach i wycenach w VC. Omówił kluczowe metryki oraz statystki dotyczące mnożników transakcyjnych. Podzielli się rownież garścią informacji z rynku. Poranek od razu stał się lepszy!
Bartłomiej Postek omówił model biznesowy Rebelpolis - internetowej społeczności przedsiębiorczych talentów, zderzając go z naszymi opiniami, tak aby wychwycić jak najwięcej błędów oraz pułapek znajdujących się we wstępnej fazie projektu.
Swego czasu ekipa Hustro zdecydowała się na przekierowanie developmentu swojego oprogramowania na Ukrainę.
Adam Subotkowski jako osoba odpowiedzialna za tę operację opowiedział nam o kwestiach biznesowych, takich jak:
- Otwieranie działalności na Ukrainie,
- Legalizacja pobytu,
- Dostępność biur,
- Rekrutacja pracowników
ale i życiowych, takich jak:
- Najem mieszkań,
- Ceny na miejscu,
- Różnice kulturowe,
-Standard infrastruktury czy opieki zdrowotnej.
Spotkanie zaczęliśmy od integracyjnego paintballa, który okazał się być emocjonującą rozgrywką, ale także narzędziem, które umożliwiło nam wzajemnie poznać swoje mocne i słabe strony.
Po wymagających zmaganiach oraz z nowymi umiejętnościami rozpoczęliśmy oficjalną część spotkania, jaką było Walne Zebranie Stowarzyszenia.
W trakcie podsumowaliśmy minioną kadencję oraz rozmawialiśmy o planach stowarzyszenia na następny rok.
Konrad Kowalewski opowiał nam nie tylko o podstawach modelu biznesowego agregatorów i porównywarek produktów, ale również o rozwiązaniach niewidocznych na pierwszy rzut oka.
Konrad przedstawił:
➡ Potencjał, którego szukają inwestorzy.
➡ Totalną optymalizację przychodów.
➡ Strategie rozwoju i pułapki, na które trzeba uważać.
Jako Stowarzyszenie chcieliśmy wyjść naprzeciw tej trudnej sytuacji i wspierać się nawzajem.
Wszyscy wiemy, że kryzys to zagrożenie, ale i szansa. Dużo szans. To był czas na postawienie właściwej oceny i zaplanowanie zmian, tak aby wkrótce wprowadzić je w życie.
Dlatego padł pomysł zdalnego spotkania o niebezpieczeństwach, ale również o nowych możliwościach i perspektywach dla biznesu.
Poprowadził je Bartłomiej Postek.
Mimo sytuacji spowodowanej wirusem działaliśmy dalej.
Kwietniowe spotkanie przenieśliśmy do internetu, poprowadził je Mateusz Gruszka.
Blisko 40 uczestników wzięło udział w Kręgach Eksperckich oraz w spotkaniu z Mateuszem Tarczynskim - współzałożycielem i prezesem firmy Woodpecker.
W Katowicach nowi członkowie Stowarzyszenia mieli okazję wymienić się praktycznymi uwagami i radami, a zawiązane przyjaźnie pozwoliły nam dotrzeć z ideą Stowarzyszenia w nowe miejsca.
Wymiana doświadczeń, networking oraz wspólnie spędzone chwile umożliwiły nam lepiej się poznać i jeszcze bardziej zacieśnić więzi podczas after party.
Wiele środków na rozwój startupów jest dostępnych przez rożnego rodzaju finansowanie publiczne z udziałem funduszy europejskich. Tego typu finansowanie stwarza zarówno nowe możliwości, jak i nowe ryzyka. Bartek Postek prowadząc Funmedia i Lerni od 10 lat zrealizował kilkanaście projektów z dofinansowaniem unijnym, których wartość przekroczyła 5 milionów złotych. Na spotkaniu podzielił się pozytywnymi i negatywnymi doświadczeniami w tym zakresie.
Deweloperzy na rynku Commercial Real Estate odnotowywali największe w historii przychody, przy jednoczesnym spadku marżowości na projektach w segmencie prime.
Ze względu na postępującą saturację biur na rynku, w kolejnej dekadzie deweloperzy będą zmuszeni czerpać dochody także ze źródeł innych niż najem/ sprzedaż powierzchni.
W grudniu Piotr Bardadyn na podstawie swojego pitchdeck'a przedstawił nam temat i założenia PROPTECH9. To pomysł na duże wdrożenie technologiczne w segmencie Property Technology.
Opowiadał też skąd wziął się pomysł i jak weryfikował potencjał rynku, a nasi członkowie dali mu piekielnie szczery feedback.
.
Anita Kijanka - właścicielka Come Creations Group.
Na co dzień wkłada swoje serce w komunikację medialną firm zajmujących się najnowszymi technologiami. O rzeczach skomplikowanych mówi przystępnie w kreatywny sposób. Z wykształcenia doktor nauk społecznych.
Szkolenie prowadzone przez nią przybliżyło nam temat Public Relations w Internecie oraz umożliwiło poznanie mechanizmów związanych z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa dzięki odpowiednim działaniom.
To druga z kolei impreza, którą organizowaliśmy w Lizbonie z okazji konferencji Web Summit.
Rok temu przyciągnęła 250+ przedsiębiorców, którzy przy portugalskim winie nawiązywali kontakty i dzielili sie wiedzą. W tym roku nie liczyliśmy już ilości osób a ilość nawiązanych współprac!
Po roku pracy nad przetwarzaniem danych satelitach Konradowi Kowalewskiemu i jego zespołowi udało się pomyślnie stworzyć Proof of Concept systemu monitorującego uprawy rolne. System klasyfikuje rodzaje upraw, ich powierzchnię, stan rozwoju, oraz alarmuje o zagrożeniach związanych z pogodą.
Listopadową serię spotkań zaczęliśmy od Beer&Case o Pareto - co jest ważne przy realizacji projektów, najczęstsze błędy.
Grzegorz Jastrzębski prowadząc spotkanie opowiadał o tym:
✔Jak szybko robić dobre projekty.
✔Kiedy trzeba odpuścić, a kiedy pocisnąć.
✔Co tracimy i co zyskujemy.
✔Co zabiera nam najwięcej czasu.
Dodatkowo omawialiśmy kilka ciekawych przykładów magicznego 20-80.
Październikowy panel dyskusyjny o modelu biznesowym SaaS poprowadził Mateusz Tarczynski.
Na podstawie historii Woodpecker'a (3000 klientów z 70 krajów) przybliżył nam:
➡Jasne i ciemne strony modelu SaaS
➡Podstawowe pojęcia (MRR, LTV, CAC, ARPA)
➡Ideal Customer Profile
➡Customer Success (Desired Outcome, Appropriate Experience)
➡Jak rosnąć w modelu SaaS.
Jak zwiększyć liczbę konwersji w Google Ads? Taki był temat wrzesniowego spotkania.
Cezary Rutka opowiadał nam o swoich doświadczeniach w promowaniu na Facebooku i w Adwords usług doradczych z obszaru zarządzania
Dowiedzieliśmy się między innymi jak sprawdzają się inteligentne reklamy SMART i reklamy dynamiczne w poszukiwaniu odbiorców. Jakie cele Cezary dobrał do konwersji nie stosując formularza zapisu oraz jak oblicza koszt takiej konwersji.
Wrześniowe spotkanie zaczęliśmy od szkolenia dotyczącego negocjacji umów inwestycyjnych. Poprowadził je Maciej Frankowicz, który powiedział nam m.in. czego spodziewać się po negocjacjach z Funduszem, które klauzule umowne są rynkowe, oraz jakie ryzyko podejmujemy przy niektórych zapisach.
Dzięki temu możemy teraz odpowiednio nastawić się do negocjacji, wiedząc na jakie szczegóły warto zwrócić uwagę, przed podpisaniem umowy.
W sierpniu pierwszy raz spróbowaliśmy nowego rodzaju spotkań - roast’u.
Pomysłodawczyni tego formatu - Bogusia Sobiczewska chciała omówić swój pomysł na biznes zderzając go z opiniami członków Stowarzyszenia, tak aby wychwycić jak najwięcej błędów oraz pułapek znajdujących się we wstępnej fazie.
Problemy biznesowe pojawiają się z dnia na dzień, dlatego po odskoczni jaką był warsztat ruchowy stwierdziliśmy, że musimy zorganizować kolejne spotkanie jeszcze w tym samym miesiącu. Lipcowe Whisky Problems Solutions poprowadził Edek Puławski. Doceniając ciepły letni wieczór, staraliśmy się wspólnie rozwiązywać ówczesne problemy biznesowe członków stowarzyszenia.
W lipcu postanowiliśmy odpocząć trochę od biznesowych tematów, wykorzystać ładną pogodę i wiedzę Wojciecha Zawadzkiego, więc zmieniliśmy format spotkania. Wojtek wprowadził nas w tajniki “kuloodpornego ciała” czyli jak wypracować długowieczną sprawność ruchową?
Uświadomił nam on co jest korzystne dla ciała, skąd biorą się kontuzje, jak im zapobiegać i po co one są. Zastanawialiśmy się też jak wybrać taki rodzaj aktywności, który na chwilę obecną dostarczy naszemu ciału jak największą korzyść, wspierając jego rozwój i regenerację, minimalizując tym samym negatywne oddziaływanie.
Czerwcowe spotkanie poprowadził Mateusz Gruszka. To format spotkania, który polega na wspólnym rozwiązywaniu problemów biznesowych członków stowarzyszenia. Wspólnie, większą ilością osób zastanawialiśmy się nad remedium na nasze bolączki.
Postanowiliśmy ruszyć na poszukiwanie polskich founderów aż do Lizbony! Web Summit, jako jedna z największych konferencji technologicznych na świecie, przyciąga także rodzimych startupowców. Uznaliśmy, że nie ma lepszego miejsca, żeby spotkać ich w jednym miejscu i jednym czasie, więc wspólnie z Constructo.Software urządziliśmy imprezę na jednym z piękniejszych dachów Lizbony. Co z tego wynikło - widać na zdjęciach.
Dzielenie się wiedzą wśród ludzi, którzy są w stanie przekazać biznesowy feedback. To ma być dialog, debaty biznesowe nad danym tematem, niż jednostronny przekaz. Bo tak jest po prostu łatwiej, bo mogą, bo zwyczajnie nie czują potrzeby, aby sprzedawać ciekawe motywy związane ze swoim biznesem każdemu.
To przede wszystkim kręgi eksperckie, w drugiej kolejności natomiast sesje networkingowe, prezentacje uczestników, wspólny obiad, czy after party.
Ludzie ogarnięci w swoich tematach spotykają się za zamkniętymi drzwiami, aby zwyczajnie podzielić się swoją wiedzą i tym, czego nie wiedzą inni. Tym, czego inni lepiej, aby jeszcze nie wiedzieli. Dlaczego? Bo pieniądze lubią ciszę, a właśnie ta forma dyskrecji jest tu w tym przypadku wskazana. Ktoś zarabia na jakimś motywie, którego woli jeszcze nie zdradzać każdemu, lecz mógłby się podzielić z nim w gronie osób, które również mają już doświadczenie w biznesie, mogący doradzić mu jak wyciągnąć z tematu jeszcze więcej.
Inicjatywa, stworzona przez ludzi wynudzonych na konferencjach w naszym kraju, gdzie te same osoby mówią o tym samym, tylko w inny sposób. To spotkanie dla tych, którzy też już na nich zasypiają, wyciągając średnio 10% treści, bo generalnie to już wiedzą i usłyszeli wszystko, co zostało powiedziane. Podczas tego eventu to właśnie oni byli głównymi aktorami. Brzmi co najmniej nieskromnie, jednak na tym właśnie to ma polegać.
Wydarzenie za zamkniętymi drzwiami, bez sztywnej agendy. Myślisz sobie, o co kaman, zaraz wszystko stanie się jasne. Founders for Founders to idea przewodnia, która przyświeca organizatorom cyklicznych spotkań z właścicielami startupów i twórcami innych innowacyjnych projektów.
Jesteśmy organizacją zrzeszającą twórców startupów, innowatorów. Ludzi myślących nieszablonowo, którzy mimo osiągnięcia pewnego sukcesu, chcą wejść na jeszcze wyższy poziom.